söndag 25 april 2010

SM-GULD !!!!

HV71 tog igår sitt 4:e SM-GULD ! Otroligt spännande finalserie som har varit väldigt jobbigt för hjärtat. 5 av 6 matcher gick till sudden så även igår. Tack och lov gick det HV´s väg! Och ingen är väl stoltare än alla Jönköpingsbor! Tack HV för en fantastisk säsong!

SAM_0161

SAM_0171

 

Vill även i detta inlägg visa hur våran balkong har fått sig en makeover. Nu kan man ju faktiskt visa den utan att skämmas =)

SAM_0155 SAM_0156

Så välkomna på besök när solen tittar fram för då är det fantastiskt skönt att sitta där ute =)

HV71 – Sverige bästa lag !

fredag 23 april 2010

April…

Ja, det må vara april och det må vara aprilväder… men måste det verkligen snöa rätt som det är och idag HAGLADE det oxå! Blä!
Sen rätt som det är så kommer solen fram en liten stund… Mycket märkligt fenomen detta med väder…
Fast det mesta verkar handla om aska denna månad… Askmoln och grejer. Vi fick för oss i söndags att vi såg askmoln. Det var iallafall ett väldigt märkligt moln som såg ut som en vulkan på något vis. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig så jag kunde ta kort på det men men…

Såhär ser det iallafall ut idag den 23 april, vyn har ändrat sig något eftersom dom har fått för sig att gräva en massa mitt i gräsmatten!
DSC01573

Jag vill även visa att det faktiskt har kommit en bit på väg i de fruktansvärt fula buskarna som är nedanför balkongen. Numera kan man se en massa knoppar, kortet är inte det bästa men man ser åtminstone det jag var ute efter:
DSC01574

Så… Det var våren i bilder för den här gången!

Nu är det ju även som så att det imorgon kan avgöras i hockeyn. HV KAN stå som Svenska Mästare imorgon och jag hoppas innerligt att dom gör det! Och jag hoppas att dom kan göra det på ett bra sätt, utan någon sudden death för hjärtat klarar inte mycket mer nu! =)

HEJA HV71 !!! Krossa Stockholmarna !!!

Stockholm med sitt hockey-bockey-lag…

torsdag 15 april 2010

Härliga våren !!!

Idag har jag äntligen fixat lite bättre och fler vårbilder att lägga upp här. Var ute på en promenad i skogen här i trakterna och fann dessa skönheter …

DSC01552 
Vitsippor!

DSC01554 
Färskt gräs mitt i skogen är inte fy skam =)

DSC01561
Hästhov (?) Eller vad heter den? Gul och fin är den iallafall =)

Och det bästa av allt…

DSC01565
Det säkraste vårtecknet av dom alla, SM-finalen i hockey. Första matchen i bäst av sju spelas ikväll mellan HV och DIF. HEJA HV !!!

Det var lite smakprov av våren… mer kommer när det finns fler bilder och fler motiv. Fler bilder finns även på min sida på facebook.

Njut!

onsdag 14 april 2010

Vår och kärlek…

…hör ihop! Att få uppleva en vår med sin stora kärlek är något helt fantastiskt. Och jag kan ärligt säga att hade jag inte haft den stora kärleken hade jag varit körd. Jag har så oerhört mycket att tacka den för.
Livet vill sig inte riktigt vara på min sida alla gånger. Vad gäller mitt arbete är jag ganska körd. Jag behöver ett nytt! Men vad? Och hur? Jag vet inte alls…
Att må psykiskt dåligt över arbetet tar ner mig ganska rejält vilket är ganska tråkigt när jag mår så bra i övrigt. Att man hela tiden ska ha något som tar ner en, det är tungt.

Men jag försöker göra så gott jag kan. Man kan inte mer än försöka göra sitt bästa. Och som sagt, hade jag inte haft kärleken i mitt liv… Jag vågar inte tänka tanken ens hur livet hade sett ut då.
Kanske blir tjatigt detta ämne på min blogg men det är ju det stora som existerar i min värld.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer… Svårt att bara lämna ut sig helt såhär ibland.
Jag ska iallafall försöka njuta av allt som inte hör jobbet till, för det är det som får mig att leva, och det är det som får mig att vara den riktiga Ulrika som jag faktiskt är. Glad och tacksam!

Såhär ser våren ut idag den 14 april:
DSC01551

Solen skiner från en klarblå himmel och snart börjar träden få knoppar. Jag såg faktiskt knoppar på ett träd häromdagen. Härligt!

fredag 2 april 2010

Långfredag

Så va det långfredag idag då. Trevligt med påsk faktiskt måste jag säga. Speciellt när man får vara långledig tillsammans med sin älskling. Jag hade turen i år att få till en långledighet över påsk trots att jag arbetar inom vården. Det är inte fy skam vill jag lova!
Så vad innehåller påsken? Tja, imorgon ska vi åka till mamma för att fira hennes 60-årsdag lite i efterskott. Det ska bli trevligt för alla mina syskon kommer att vara med utom min ena bror. Nu var det ju iförsig inte så längesedan jag träffade dom men det är mysigt att vi kan sammanfalla på samma plats samtidigt någon gång emellanåt trots avståndet oss emellan.
Senare på kvällen imorgon är vi bortbjudna på lite socialt umgänge med några vänner. Det ska oxå bli trevligt för det är ju även hockey =) HV vann första semifinalen igår mot Skellefteå med 2-0 !! Tjohoo !! Så imorgon blir det andra raka =)

Sen var det ju det här med våren. Jag skulle ju följa den genom att lägga upp bilder på lite utveckling. Jag skulle vilja göra en liten ändring. Jag har kommit på att det nog inte är så spännande med att visa bilder på samma objekt så jag kommer i fortsättningen att lägga ut lite olika bilder, dock så blir det samma vy den här gången eftersom jag inte riktigt orkar anstränga mig med något annat just nu =)

Såhär ser det ut den 2 april:
DSC01548

En aningens mörkt men det får gå ändå!

GLAD PÅSK !!!

torsdag 25 mars 2010

25 mars

Jag tänkte bara följa vårens utveckling lite grann på min blogg. Jag gör som så att jag tar en bild i veckan på samma mål för att få se någon slags utveckling. Det ger mig lite extra hopp om att våren är på ingång.

Såhär ser det ut den 25 mars:
DSC01536

Jag skulle ju bara vilja säga det att för bara en vecka sedan var det alldeles vitt på gräsmattan. Det går fort när solen visar sig från sin bästa sida. Lite regn emellanåt gör ju ingen skada heller. Då försvinner ju snön bara snabbare =)

Annars? Jovars, det är ju slutspel för fullt! HV leder i matchen mot Timrå med 3-1 i matcher! Kunde ju inte vara bättre. Imorgon har dom chansen att avgöra på hemmaplan.
Kärleken och sambolivet flyter på riktigt bra. Kunde faktiskt inte vara bättre på den fronten =)
Det enda jag har att klaga på nuförtiden (fortfarande) är mitt jobb. Ge mig ett nytt jobb någon! Snälla! Jag har kommit fram till nu iallafall att jag helt klart vill lämna vården helt och hållet. Jag vill istället försöka få ett administrativt jobb. Men dom växer ju inte på träd precis. Bara att hålla ögonen öppna och skicka in en ansökan så fort det dyker upp något.

Men, nu är våren på väg in och livet är faktiskt jättebra egentligen! Så jag lever för fullt!
I helgen ska jag och Johan åka söderut och uppleva mina gamla barndomsminnen. Jag ska visa honom mitt Örkelljunga. Sen drar vi vidare till Helsingborg och spenderar natten där och bara är. Det är så livet ska vara! Man ska bara vara och ta dagen som den kommer. Det är mitt råd iallafall.

Ha det gött allihopa!

fredag 19 mars 2010

Johan – Äkta kärlek

Den dagen jag träffade mannen i mitt liv är en dag jag sent ska glömma. Det var visserligen natt och ganska suddigt just vid tillfället men dagen efter var en dag som förändrade hela mitt liv.
Ganska omgående när vi började prata med varandra märkte jag att här finns en människa, en kille, som är otroligt lik mig i sitt sätt att tänka och vara. Hela tiden i våra samtal kom det fram saker som bara talade om hur fantastisk den här människan är. Inte nog med att vi är lika gamla, har upplevt samma saker som skett genom åren (jag talar alltså om saker som hänt runtomkring oss i världen och Sverige).
Allt bara klaffade. Allt bara växte inom mig. Vi tillbringade hela dagen tillsammans. När han sedan på kvällen åkte hem så kändes det tomt på en gång. Jag kände att jag ville träffade den här killen mer, komma honom närmare mer på djupet. Men mina erfarenheter talade om för mig att backa och ta det lugnt. Tack och lov så var han inte riktigt likadan utan låg på mer om att träffas igen (och detta trots att han flera gånger efteråt har sagt att han var jättenervös). Jag ångrar inte en sekund att jag tog steget att träffa honom en gång till. För andra gången kändes det ännu mer underbart, och tredje gången var helt fantastisk.

Sådär höll det på. Rätt som det var så var vi oskiljaktiga. Och allt detta skedde inom ramen av en månad ungefär.
När man vet vad man vill, då ska man inte tveka. Det är bara att köra på. Och besvarad kärlek är den mest underbara som finns!

Idag är jag lycklig sambo och har världens underbaraste pojkvän. Jag älskar honom med hela mitt hjärta och kommer göra precis allt för att få ha det såhär underbart resten av mitt liv.

<SAMSUNG DIGITAL CAMERA>

Jag älskar dig Johan ! Du och jag – för alltid !