måndag 22 februari 2010

Så va det dags…

Jag tyckte det kunde vara lite kul att visa en bild på Johans lilla hus som han har hyrt ett tag. Han har ju inte bott där särskilt mycket sen i september ungefär, så vi har kallat det för ett förråd. Men häromdagen va vi iallafall där och skulle hämta ett par saker (huset är för övrigt nästan tomt nu). Som dom flesta vet vid det här laget så snöade det ju ganska mycket i helgen, typ överallt i Sverige. Inte nog med att vi hade en massa snö redan innan, men nu är det ju multum! Hursomhelst, såhär såg det ut i söndags (21/2).

DSC01489

För övrigt så sitter jag just nu i Haninge och uppdaterar min blogg. Johan fick åka hit i ett ärende för jobbets räkning och jag följde med som resesällskap. Tog med mig min dator och det mobila bredbandet som vi har införskaffat. Himla käckt måste jag säga att det är! Jag surfade lite i bilen på vägen upp. Smidigt var det för då kunde jag kolla upp närmaste väg hit oxå! =) Sen har jag ju även något att göra medans jag väntar på att hans möte ska ta slut som han åkte hit för.

Nu får det vara bra för den här gången!
På återseende!

fredag 5 februari 2010

Lite förändring…

 

Jag tänkte bara att jag skulle visa upp lite hur ett hem kan förändras när 2 blir 1. Vi har tagit hit lite av Johans grejer nu till vad som nu är, vårat gemensamma hem.

DSC01470  DSC01471

Den största förändringen är väl att det återigen finns levande blommor i ett hem där jag bor! Det va längesen sist =)
Den här gången ska jag verkligen försöka göra allt som står i min makt för att hålla dom levande så länge som möjligt.
Men mer förändring är på gång… Så jag får väl återkomma med fler foton från vårat gemensamma hem. En sak i taget…

Man får liksom försöka göra det så bra som möjligt med det man har. Än så länge har vi ju bara denna lilla etta som vi får hålla till godo med ett tag till. Men den som väntar på något gott…

Trevlig helg!

torsdag 28 januari 2010

Dålig stil !

Ja, det är ju faktiskt fruktansvärt dålig stil av mig att inte uppdatera min blogg på såhär länge! Fy skäms Ulrika!

Fast grejen är väl den att jag inte har så överdrivet mycket att uppdatera med. Livet flyter på så att säga. Man försöker överleva vintern så gott det går. Är fruktansvärt trött på vintern nu. Det snackas om att det är något slags rekord i år. Läste nämligen häromdagen att det är nytt rekord här i Jönköping med att temperaturen har hållt sig under nollan i över 29 dagar (tror jag det var). Som om det vore något att skryta med?! Nä, skulle inte tro det. Jag vill ha VÅR! NU!

För övrigt så planeras det för fullt för ett äkta samboliv. Känns väldigt bra måste jag säga. Vi bor ju redan mer eller mindre ihop men nu är det nära ett stort steg. Vi har inte fått någon större lägenhet än, och kommer förmodligen inte få heller på ett bra tag men finns det hjärterum finns det stjärterum! Jo, vi klämmer ihop oss i min lilla etta så länge. Men det funkar rätt okej när man är kär och galen som vi är!

Dom orden får avsluta mitt inlägg för den här gången… Som ett bevis på vår kärlek lägger jag återigen ut en bild på oss tillsammans =)

DSC01469

Tack och hej!

onsdag 23 december 2009

Skellefteå


Ja, så kom vi då till skellefteå. I denna ishall vann HV sist dom spelade här :) Detta är ishallarnas resa :)

Julbocken


Ska bara lägga upp denna bild oxå. Passerade Gävle igår och tittade på denna då. Fick veta av min mamma idag att den visst brann ner igår. Men vi är oskyldiga! :)

Roadtrip


Sitter just nu i bilen i de mörkaste norrland. Är på väg till porjus för att fira jul. Inatt sov vi i Ö-vik. Passade då på att titta till deras ishall. Hade varit roligt om man hade sett Foppa när vi ändå var i hans hemmastad men sån tur hade man ju inte. Har för tillfället ca 40 mil kvar till slutmålet och har då alltså betat av 100 mil. Det är ett väldigt långt land vi bor i! Det blir man verkligen varse om i dessa dagar! Men det går helt okej faktiskt. Jag får ju vara med min älskling och då är allt okej. God jul!

fredag 18 december 2009

Juletider

Julen står på glänt och vad kan man då inte begära mer än en vit jul? Det verkar som att vi alla kommer att få uppleva en vit jul, vilket ju faktiskt gör att man får en bättre julkänsla. Dock så skulle jag väl inte vilja påstå att julkänslan har infunnit sig helt å hållet för min del. Vill ändå lägga in en vintrig bild idag, har inte tagit den själv men tyckte den va vacker så därför får den en plats på min blogg.

vinter

Kan väl inte direkt påstå att jag är något stort fan av vintern men jag får väl ändå erkänna att snön faktiskt bidrar till att det blir ljusare ute och en aning lättare att hantera denna annars så mörka årstid.

På tisdag bär det av upp mot Norrland för mig och Johan. Vi har då 140 mil i bilen framför oss för att ta oss till Porjus uppe i Lappland. Jag läste nyss en meteorologs blogg på TV4 där han hade skrivit häromdagen att det just i Porjus hade uppmäts mest snö i hela Sverige. Tror det var 67 cm. Det är ju en hel del! Det blir ju en garanterad vit jul för vår del iallafall :-)
På vägen upp kommer vi att mellanlanda i Örnsköldsvik där vi har bokat hotell, så första dagen blir det ca 85 mil vi ska åka. Det räcker ju till så att säga. Sen åker vi de resterande 55 milen dagen efter och hoppas på att vi kommer vara framme framåt kvällen innan julafton.
Jag hoppas på en mycket trevlig jul med alla mina syskon och syskonbarn. Att jag dessutom för första gången på evigheter ska få fira en jul ihop med någon som jag älskar mest av alla betyder oerhört mycket för mig. Tack Johan för att du gör den här resan med mig!

Vet inte om jag kommer att skriva så mycket mer innan jul så jag får passa på att önska en riktigt GOD JUL till de som läser detta (om det nu finns någon :-)) !!

På återseende!

merry%20christmas