fredag 30 oktober 2009

Rederiet


Ursäkta för min dåliga uppdatering. Ska sanningen fram så har jag faktiskt ingen bortförklaring till att det har blivit så. Ibland händer det bara saker =)
Veckan har, hursomhelst, varit bra. Jag har bara jobbat 2 dagar (schemat var så) + att jag igår, torsdag, var på utbildning. Helt klart en bra vecka, så borde alla veckor vara =)
Förutom det lilla jobb jag har haft så har jag och Johan påbörjat att kolla igenom hela serien "rederiet". Jisses va flashbacks man får =) Det är ju hur kul som helst!
Idag är det fredag!! Wiiee!! Å jag har en ledig helg framför mig. Är även ledig idag så man kan ju kalla det för långhelg då helt enkelt! Kvällen idag tillbringas med en after work med mina jobbkompisar. Johan ska följa med oxå. Det ska bli kul!!
Imorgon är det alla helgona och jag hade tänkt försöka att komma till kyrkogården och minneslunden för att tända ett ljus för min mormor. Tänker fortfarande väldigt mycket på henne och saknar henne.
Nu ska jag försöka få i mig lite mat! Frukost kanske =)
Trevlig helg!

måndag 26 oktober 2009

Lite höstbilder





Ville bara dela med mig av dagens utsikt från min balkong... Hösten har verkligen kommit långt, snart är den riktigt mörka tiden här...
Tur man har någon att dela den med, annars vet jag inte vad jag hade gjort...

Ny vecka




Så va det då måndag igen och ny vecka. Den här veckan känns ju helt okej måste jag säga, dels är det lön imorgon å dels så jobbar inte jag så många dagar. Så det är bra! =)

Helgen bestod av lite jobb och tid med min Johan. Jobbade bara halva helgen, vilket va fullt tillräckligt. I lördagskväll åkte jag och Johan till utlandet (råslätt) och umgicks med Christer. Det va trevligt. Vi spelade kort och NE (Nationalencyklopedin). Det gick ju sådär bra. Trots att jag och Johan spelade i ett lag mot Christer som va ensam så vann Christer ganska enkelt över oss. Är vi totalt obegåvade, eller?! =) Närå, det gjorde absolut ingenting med tanke på frågorna. Därav passar ju min bild för dagen väldigt bra. Var dig själv, så att säga!

Igår, söndag, gjorde vi absolut ingenting. Vi plöjde igenom tre filmer under dagen. Vi började med "pippi på de sju haven", sen tog vi "pippi på rymmen" när vi ändå höll på. Vuxna som vi är! Lite senare sen igår kväll tittade vi på "män som hatar kvinnor". Ingen av oss hade sett filmen innan. Man har ju hört en massa olika åsikter om den filmen men jag måste ju erkänna att jag gillade den. Den va väldigt väl gjord och väldigt spännande. Så nu måste man ju se uppföljaren oxå när den kommer ut.

Så idag är det måndag och jag är ledig. Skönt är bara förnamnet! Så jag ska njuta av denna dag och lite senare ska jag göra fläskpannkaka till min älskling som jobbar idag.

Have av nice day !



onsdag 21 oktober 2009

Gissa dagens middag !?


Dagens ingredienser för middagen är inhandlade! Detta kommer bli kanon! När pappa va och hälsade på mig för ett par veckor sedan så gjorde jag en köttfärspaj som innehöll bacon i själva köttfärsen, å det va så gott att jag nu i fortsättningen kommer ha bacon i mina köttfärssåser! Jag är ju en person som verkligen tycker om bacon så ja... Jag blir ju bara glad om jag finner fler maträtter att använda bacon i så att säga =)
Så ja, jag ska väl typ börja laga denna måltid om en liten stund. Måste ju diska först... Det är ju inte roligt att man ska behöva diska innan man ställer sig å lagar mat för att skapa mer disk! Nu råkar det inte vara sådär överdrivet mycket med disk men det är ändå irriterande. Hur man än gör så har man alltid disk!
Roligt ämne jag skriver om va... heh...
Fast det händer ju inte speciellt mycket här. Är hemma från jobbet idag oxå. Hade väl kanske kunnat jobba idag men jag har fortfarande ont i min arm och är fortfarande jättetrött och sådär. Läste precis en artikel på experssen.se om biverkningar av influensavaccinet. Kom fram till att de biverkningar jag har drabbats av är "mindre vanliga". Konstigt, jag brukar aldrig drabbas av några biverkningar av nånting så det är ju lite lustigt. Däremot brukar jag ju jämt bli sjuk så ja... jag kanske får dessa biverkningar då istället för att bli sjuk? För skulle jag drabbas av influensa nu efter den här sprutan är det ju verkligen fel på mitt immunförsvar! Katastrof skulle jag faktiskt vilja säga!
Jaja, det är bara att hoppas på det bästa att detta blir bra i slutändan. Jag är nog ändå rätt glad över att jag valde att ta sprutan.
Nä, nu ska jag till köket å styra upp lite grejer!

tisdag 20 oktober 2009

Sweingrippe !


Igår fick jag ta vaccin-sprutan för svininfluensan på jobbet. Va lite nervös för sticket eftersom jag inte tycker om sprutor, men själva sticket kändes ju ingenting. Däremot domnade ju halva armen bort nästan på en gång och det har hållt i sig sen dess. Skulle gått å jobbat imorse men jag kände att min arm kommer inte hänga med överhuvudtaget så jag stannade hemma idag. Känns ju inte som någon idé att komma till mitt jobb och bara ha en fungerande arm att arbeta med när man måste lyfta å hålla på hit å dit. Dessutom gör det ont. Många får ju tydligen hög feber oxå men det har jag iallafall fått slippa. Än så länge.

I helgen som var så hade jag och Johan varit tillsammans i 1 månad officiellt. Det känns ju helt fantastiskt =) Fast det känns som mycket längre om jag ska vara ärlig. Men det är mysigt och jag är jättelycklig.
Dessutom fick ju Johan träffa min mamma i lördags. Det gick jättebra. Jag fick även träffa hans pappa lite hastigt å lustigt men det va kul! Jag blev välkomnad in i familjen =)
Annars har det väl varit en en helt okej helg. Va på hockey i lördags och fick se HV vinna över Luleå. Nice! Ikväll spelar HV mot DIF borta och det ska väl gå bra, va! HV har ju en tendens att vinna över DIF på bortaplan och är s.k "monster" för DIF =) Det är kul! Men det återstår väl att se hur det blir...
Men nu ska jag fortsätta vila min arm, det va jobbigt att skriva känner jag...
På återseende!

fredag 16 oktober 2009

FREDAG !!!!


Kass bild jag fick tag på men budskapet går väl fram ändå hoppas jag.
Det är FREDAG !!!
Som jag har längtat efter denna fredag. Märkligt. Vissa fredagar bara känns mer speciella än andra. Inte för att det kommer hända något speciellt idag sådär direkt men det känns ändå himla skönt att jag nu har klarat av mina fem dagar på jobbet + att jag är ledig hela helgen. Skönt!
Idag hade vi ett samtal med chefen på jobbet angående våran surkollega. Det känns som att det skulle kunna hända något relativt snart angående hela den där situationen. Känns som att chefen äntligen har fått in i huvudet att vi verkligen inte klarar av mer nu. Han ska snacka med henne nästa vecka å sen brakar väl helvetet lös igen på avdelningen. Hon lär ju inte bli särskilt glad och borde ju fatta att vi har varit på chefen ytterligare en gång för att han ska ta tag i detta.
Återstår att se nästa vecka vad som händer och hur allt artar sig.

Så nu släpper vi detta med jobbet, nu är det istället fokus på den lediga helgen!
Ikväll ska jag njuta av en kväll med min Johan. Mys!!
Imorgon är det som sagt var hockey. Kul kul!! Kvällen vet jag inte riktigt hur den kommer se ut än men klart är iallafall att Johan ska ut med sitt jobb så jag får hitta på något annat. Men det ska väl ordna sig =)

Trevlig helg!!!!

torsdag 15 oktober 2009

HV - SSK


Snart är det dags för nedsläpp mellan HV och SSK. Tror HV kommer få kämpa för en seger ikväll faktiskt men tror att HV kommer dra det längsta strået. HV är taggade efter en förlust senast (mot skellefteå) och har en himla kämparglöd på hemmaplan oxå. Fast SSK förlorade ju även dom sin senaste match så dom är nog på hugget oxå. Kommer bli intressant hur som helst! Ska lyssna på radion.
Imorgon är det fredag!! Tjohoo!! Som jag har längtat efter denna fredag. Anledning? Jo, därför att det är min femte och sista arbetsdag denna vecka. För första gången på evigheter arbetar jag mån-fre denna vecka. Det är inte särskilt ofta mitt schema hamnar på det viset. Det är faktiskt ganska jobbigt att jobba 5 dagar på raken när man inte är van vid det. Fast idag var det en grymt skön arbetsdag faktiskt eftersom jag jobbade med min favoritvikarie. Vi va ensamma och gick på 2 istället för 3 personal, men det gjorde absolut ingenting! Jag går mycket hellre ensam med henne än att gå 3 personal och surkollegan är inblandad. Idag har jag sluppit henne tack och lov.
Sen är det ju självklart skönt med fredag imorgon för då får jag vara med Johan (fast det är jag ju varje dag numera men ändå). Fredagar är lite speciellt, iallafall när vi båda är lediga sen på lördagen för det innebär ju att vi bara kan ta det lugnt och sen ha en lång sovmorgon på lördag, tillsammans! Det är en högt uppsatt favoritsak hos mig numera =)
På lördag vankas det livehockey!! Det ska bli skitkul! Första matchen för den här säsongen som jag kommer se live! Wiie!! =)

Andas lugnt - imorgon är det fredag!