fredag 9 oktober 2009

8-0 !!!



Va det såhär Färjestad spelade igår, tro?!
Man skulle nästan kunna tro det iallafall =) HV smällde på rätt rejält igår å visade verkligen vart skåpet skulle stå genom att vinna över FBK med hela 8-0 (!!!)
Finns inga ord som räcker för att beskriva hur häftigt det är! Helt otroligt!
Nog talat om hockey.
Idag kommer min pappa på besök! Det känns väldigt roligt! Jag har inte träffat honom på jättelänge så det ska bli jättemysigt att få ha honom hos mig.
Ikväll ska jag bjuda pappa och Johan på middag. Hur ska det gå, tro?! =) Pappa kanske hjälper mig lite med maten så det blir bra.
Det är första gången som Johan och pappa ska träffas och det känns faktiskt lite pirrigt i magen men jag är absolut helt övertygad om att det kommer gå jättebra. Jag tror dom kommer komma överens väldigt bra eftersom både pappa och Johan är två helt otroligt trevliga människor! =) För varför skulle jag umgås med icke trevliga människor liksom? =)
Kommer bli en mycket intressant kväll. Det är första gången på över 7 år som jag gör en sån här grej så visst känns det speciellt. Och särskilt speciellt känns det eftersom det är just Johan jag ska få presentera för min pappa. Underbara Johan! =)

Nä, nu har jag inte tid att sitta här mer. Dags att putsa till det sista innan besöket kommer!

torsdag 8 oktober 2009

HV71 - FBK


Ikväll är det en sån där match där man känner att HV bara MÅSTE vinna. Inte för att dom ligger risligt till eller nånting sånt, det är ju snarare tvärtom, HV leder serien! Men att förlora mot ett lag som FBK... det tar verkligen emot! HV åkte på första förlusten för i år i tisdags mot Brynäs (vilket jag faktiskt inte blev allt för överraskad över), så jag tror nog att HV är rejält taggade och revanschsugna ikväll. Inte enbart pga tisdagens förlust utan framförallt över att vinna mot FBK som HV förlorade SM-guldet till i våras.
Vinner inte HV prestigemötet ikväll... då är det illa =)
Närå, låter som jag skulle tycka att det handlar om liv eller död, riktigt så illa är det väl inte, vill bara poängtera hur jobbig en förlust mot just detta kaffelaget är.

Stand Up For The Champions !

onsdag 7 oktober 2009

Du


Du är omtänksam
Du är snäll
Du är söt
Du är vacker
Du lyssnar
Du pratar
Du finns där när man behöver dig
Du gör mig glad
Du gör mig hel
Du är mitt allt
Jag älskar dig

tisdag 6 oktober 2009

Roadtrip






Igår åkte jag och Johan på en liten roadtrip. Igen.
Meningen var iallafall att den skulle bli liten men i slutändan hade vi nog åkt en hel del mil eftersom vi åkte lite fel.
Hursomhelst så åkte vi till det lilla samhället Ulrika =) Det ligger mellan Rimforsa och Boxholm, vill ni veta exakt vart det ligger så kan ni gå in på eniro.se och söka.
Det var väldigt trevligt att jag äntligen fick komma till "min" by. Jag har velat åka dit i hur många år som helst =)
Faktiskt så var det större än vad jag trodde. Det fanns ju t.o.m en affär! Sen fanns det även en bilverkstad å en kyrka =)
Nåja, för den som vill se alla bilder jag tog så finns dom på min sida på facebook =)
Får inte riktigt till det som jag vill med bilderna på bloggen idag.
Kontentan av det hela var att jag nu kan stoltsera med att det faktiskt finns en by (eller vad man nu vill kalla det) som heter Ulrika och det är MYCKET roligt! =)
Nu ska jag försöka vakna till liv så att jag kan städa lite i min lägenhet. Får ju besök i form av min pappa på fredag och då måste det se bra ut =)

Å Johan, tack igen för att du tog mig till Ulrika, du är nummer 1 i mitt liv <3

lördag 3 oktober 2009

Vila i frid


Idag är det många tankar som snurrar genom huvudet. Döden har fått sig en påminnelse hos mig. Johans morfar gick bort i cancer i förmiddags. Därför vill jag genom min blogg hedra hans minne. Jag har aldrig träffat honom men genom att själv ha förlorat mor- och farföräldrar kan jag känna igen sorgen som han bär på.
Jag hittade en fin dikt om döden på nätet som jag tänkte lägga upp här.

Döden är bara ränseln
som vi lägger av vid vägens slut
En blygrå skugga
som smälter ner i ljuset

Döden är bara plogen
som vänder livets mylla
Det hårda rågbrödet
som håller våra tänder rena

Döden är bara överlöparen
som visar oss vägen
En desertör
som ger oss lösenordet

Döden är bara törnesnåret
kring genomlysta blommor
Det mörka smycket
som ger tillträde till festen


Vila i frid alla mor- och farföräldrar.

fredag 2 oktober 2009

Ljus i vårt hus


När hösten närmar sig å det blir kallt ute är det lätt att frysa. Därför tager man vad man haver och sätter några ljus i en matlåda fylld med vatten. Den smarta idén kom Johan på. Och genast blev det mycket varmare... Eller?

Helg !

Så är då äntligen helgen här! Känns helt fantastiskt! I och med att man har varit sjuk förr-förra helgen och jobbade förra helgen så är den här helgen efterlängtad! Jag är helt ledig och ska njuta till max!
I morgon ska vi ha lite fest, jag å några vänner å några fler som jag inte riktigt har koll på vilka dom är. Men det ska bli kul! Alltid kul att träffa lite nya människor =)
Ikväll blir det bara lugna puckar. Ska njuta av tillvaron med min Johan. Det blir så bra så!
Så ser det ut!
Trevlig helg!