måndag 21 september 2009

Seriepremiär !


Ikväll smäller det ! Ikväll är det elitseriepremiär ! Som jag har längtat efter detta !
Ikväll spelar HV borta mot LHC. Det ska bli mycket intressant å se hur detta går! Eller lyssna snarare. Jag har ju inget canal+ å säsongskortet så för mig blir det att lyssna på kvällens match. Men det får väl duga! Jag är ju inte så bortskämd... Eller?! =)
HEJA HV71 !

Stand up för the champions !

Lantidyllen !

Som sagt, jag åkte till landet över helgen. Det va ju helt underbart med lantluft å skog å allt som hör till =)
Johan va duktig och lagade lite mat på lördagen: egengjorda köttbullar! Jo minsann, mannen kan laga mat! (ett + i kanten till honom)
Helgen bestod av att ta det lugnt, fast vi hann med några s.k "roadtrips" oxå. Spanade in smålandsskogen i sitt bästa esse! Wow, det finns verkligen mycket skog i småland! =)
Idag är jag tillbaka i mitt hem och jag kan väl inte direkt påstå att jag mår bättre. Dock så kände jag mig bättre under helgen på landet men tillbaka hemma i "civilisationen" känner jag mig sämre igen =( Blir tokig!
Kanske borde bosätta mig på landet istället... hihi!

fredag 18 september 2009

Trevlig helg !

Ville bara passa på att önska alla människor en trevlig helg! Själv ska jag strax dra ut på landet för att kurera mig och se om jag kanske kan må lite bättre sen. Lite lantluft har väl ingen dött av kan tänkas?! För nu vill jag bli av med detta halsont å snorande...
Ciao!

Ansiktsboken


Ja, jag erkänner. Jag är beroende av denna ansiktsbok. Helt sjukt! Varför blir man det? Fast egentligen är det ju faktiskt helt fantastiskt kul att man kan ha kontakt med folk som man i "normala" fall kanske aldrig hade haft kontakt med!
Ta tex att en gammal klasskompis från mellanstadiet har tagit kontakt med mig där. Det är ju helt fantastiskt! Jag hade väl aldrig hittat henne annars, eller hon mig för den delen. Det är kul helt enkelt att veta vad folk sysslar med nuförtiden osv osv.
Sen är det kul när folk lägger upp bilder från sina liv så man kan se lite hur allting ser ut å sådär. Jättekul!
Fast det är väl kanske lite fel när man, det första man gör när man vaknar på morgonen, är att starta datorn (om den inte redan står på) och loggar in på facebook för att se om det hänt något. Eller att det är det första man gör när man kommer hem från jobbet? Då har man kanske drabbats lite väl hårt. Å jag är en av dom. Men det står jag för! Bara så ni vet =)

torsdag 17 september 2009

Träningsmatch


Ikväll va det träningsmatch mellan Frölunda - HV71. HV kom till Göteborg med ett lag fullt med juniorer. Tydligen är många spelare sjuka/skadade i HV. Det verkar ju inte alls bra med tanke på att det är elitseriepremiär på måndag mot LHC. Får innerligt hoppas att dom har repat sig tills dess för ikväll spelade tydligen inte HV alls bra och förlorade även med 1-5.
I söndags va det HV-dagen i Kinnarps arena. Därav min bild för idag (bilden är från jnytt.se, och är från när spelarna presenterades på isen). HV har det varje år, en dag där dom bjuder publiken på gratis entré och spelar en match mot något elitserielag. I år va det LHC dom mötte och vann =)
Tyvärr va jag inte där å såg spektaklet, men det gjorde inte så mycket. Jag hade trevligt besök istället =)

För övrigt så är jag fortfarande sjuk. Halsen känns inte alls bra. Funderar på om man skulle kontakta vårdcentralen faktiskt med tanke på att det inte va så längesen jag hade ont senast. Fast jag tror jag väntar över helgen. Är ju fredag imorgon så är det inte borta på måndag så ringer jag nog om en tid.
Så får det bli...
Adios!

onsdag 16 september 2009

Sjuk...


Precis sådär känner jag mig som bilden visar. Jisses... Varför råkar jag alltid ut för detta?! Man kan ju undra om man har en förbannelse över sig där det säger när man kommer till en viss punkt att "nej, Ulrika, du får inte må såhär bra så det är nog dags att du blir lite sjuk nu". Jo, tjena... det vore ju sjysst i så fall!
Va ju inte längesen jag va sjuk... Fast den här gången känns det värre än förra gången.
Nåja... ibland är man bara tvungen att få beklaga sig lite. För det är ju så, funkar inte kroppen som man vill att den ska så blir allting genast mycket jobbigare å svårare.
Ta bara som igår. Jag kände mig helt plötsligt någorlunda okej så jag tänkte att jag skulle gå till affären och handla lite mat. Hah! Jo, det va minst sagt en av de jobbigaste grejerna jag har gjort på länge. Totalt slut va jag när jag kom hem. Å då va det ju ändå inte sådär överdrivet ansträngande.
Så ja... soffan är skön! Helt klart! Å om några dagar är jag nog fit for fight igen =)

måndag 14 september 2009

Oh yeah...


Det bara slog mig sådär apropå ingenting att jag inte har visat upp någon bild här på hur min nya frisyr ser ut! Visst, kanske lite löjligt sådär att hålla på å "visa upp sig", men bara så ni vet, så är det väldigt stort för mig att klippa mig! =)
Å med det sagt så behöver vi inte gå in på det mer...!