fredag 18 september 2009

Ansiktsboken


Ja, jag erkänner. Jag är beroende av denna ansiktsbok. Helt sjukt! Varför blir man det? Fast egentligen är det ju faktiskt helt fantastiskt kul att man kan ha kontakt med folk som man i "normala" fall kanske aldrig hade haft kontakt med!
Ta tex att en gammal klasskompis från mellanstadiet har tagit kontakt med mig där. Det är ju helt fantastiskt! Jag hade väl aldrig hittat henne annars, eller hon mig för den delen. Det är kul helt enkelt att veta vad folk sysslar med nuförtiden osv osv.
Sen är det kul när folk lägger upp bilder från sina liv så man kan se lite hur allting ser ut å sådär. Jättekul!
Fast det är väl kanske lite fel när man, det första man gör när man vaknar på morgonen, är att starta datorn (om den inte redan står på) och loggar in på facebook för att se om det hänt något. Eller att det är det första man gör när man kommer hem från jobbet? Då har man kanske drabbats lite väl hårt. Å jag är en av dom. Men det står jag för! Bara så ni vet =)

torsdag 17 september 2009

Träningsmatch


Ikväll va det träningsmatch mellan Frölunda - HV71. HV kom till Göteborg med ett lag fullt med juniorer. Tydligen är många spelare sjuka/skadade i HV. Det verkar ju inte alls bra med tanke på att det är elitseriepremiär på måndag mot LHC. Får innerligt hoppas att dom har repat sig tills dess för ikväll spelade tydligen inte HV alls bra och förlorade även med 1-5.
I söndags va det HV-dagen i Kinnarps arena. Därav min bild för idag (bilden är från jnytt.se, och är från när spelarna presenterades på isen). HV har det varje år, en dag där dom bjuder publiken på gratis entré och spelar en match mot något elitserielag. I år va det LHC dom mötte och vann =)
Tyvärr va jag inte där å såg spektaklet, men det gjorde inte så mycket. Jag hade trevligt besök istället =)

För övrigt så är jag fortfarande sjuk. Halsen känns inte alls bra. Funderar på om man skulle kontakta vårdcentralen faktiskt med tanke på att det inte va så längesen jag hade ont senast. Fast jag tror jag väntar över helgen. Är ju fredag imorgon så är det inte borta på måndag så ringer jag nog om en tid.
Så får det bli...
Adios!

onsdag 16 september 2009

Sjuk...


Precis sådär känner jag mig som bilden visar. Jisses... Varför råkar jag alltid ut för detta?! Man kan ju undra om man har en förbannelse över sig där det säger när man kommer till en viss punkt att "nej, Ulrika, du får inte må såhär bra så det är nog dags att du blir lite sjuk nu". Jo, tjena... det vore ju sjysst i så fall!
Va ju inte längesen jag va sjuk... Fast den här gången känns det värre än förra gången.
Nåja... ibland är man bara tvungen att få beklaga sig lite. För det är ju så, funkar inte kroppen som man vill att den ska så blir allting genast mycket jobbigare å svårare.
Ta bara som igår. Jag kände mig helt plötsligt någorlunda okej så jag tänkte att jag skulle gå till affären och handla lite mat. Hah! Jo, det va minst sagt en av de jobbigaste grejerna jag har gjort på länge. Totalt slut va jag när jag kom hem. Å då va det ju ändå inte sådär överdrivet ansträngande.
Så ja... soffan är skön! Helt klart! Å om några dagar är jag nog fit for fight igen =)

måndag 14 september 2009

Oh yeah...


Det bara slog mig sådär apropå ingenting att jag inte har visat upp någon bild här på hur min nya frisyr ser ut! Visst, kanske lite löjligt sådär att hålla på å "visa upp sig", men bara så ni vet, så är det väldigt stort för mig att klippa mig! =)
Å med det sagt så behöver vi inte gå in på det mer...!

torsdag 20 augusti 2009

Stand Up For The Champions !


Snart drar hockeysäsongen 09/10 igång på allvar ! Jag är sjukt laddad inför den kommande säsongen. Såhär laddad som jag är i år har jag nog aldrig någonsin varit innan. Men det är kul! Det är jätteroligt att ha ett stort intresse för då känns det som att man gör något av sitt liv på nåt vis. Låter ju väldigt konstigt för dom som inte tycker om hockey så mycket som jag gör kanske men jag är iallafall glad över mitt intresse som har funnits hos mig i 15 år nu! Å det blir bara roligare å roligare för varje år som går =)
Skickar med en länk som är som gjort för vårat älskade lag HV71 !
http://www.youtube.com/watch?v=fySwgzkiPds

Aidos!

lördag 8 augusti 2009

Sommar i Jönköping


Visst är det vackert i Jönköping. Men det är mycket tack vare vättern. Hade inte vattnet varit här hade det varit något helt annat. Sitter på en klippa uppe på stadsparken och funderar på livet. Fast jag vet inte riktigt vad jag kommer fram till. Allt känns som en enda dimma. Funderar på vad jag ska göra för att få det bättre med saker och ting. Visst har väl jag mycket att vara glad och tacksam över innerst inne men ibland är det lite svårare att få fram det eller hitta det. Men idag kan jag ju iallafall njuta av det vackra vädret och att jag är ledig från jobbet.

måndag 3 augusti 2009

Detta är livet!

Ja, detta är livet för mig. Att få vara på havet och se en helt fantastisk solnedgång. Jag är så glad över att jag fick uppleva det iallafall en gång den här sommaren.
Åkte över till Helsingfors med några goda vänner i helgen som var. Det var mycket trevligt och uppskattat! Jag hoppas att det inte dröjer lika länge igen tills jag får se havet och solen nästa gång...