onsdag 16 september 2009

Sjuk...


Precis sådär känner jag mig som bilden visar. Jisses... Varför råkar jag alltid ut för detta?! Man kan ju undra om man har en förbannelse över sig där det säger när man kommer till en viss punkt att "nej, Ulrika, du får inte må såhär bra så det är nog dags att du blir lite sjuk nu". Jo, tjena... det vore ju sjysst i så fall!
Va ju inte längesen jag va sjuk... Fast den här gången känns det värre än förra gången.
Nåja... ibland är man bara tvungen att få beklaga sig lite. För det är ju så, funkar inte kroppen som man vill att den ska så blir allting genast mycket jobbigare å svårare.
Ta bara som igår. Jag kände mig helt plötsligt någorlunda okej så jag tänkte att jag skulle gå till affären och handla lite mat. Hah! Jo, det va minst sagt en av de jobbigaste grejerna jag har gjort på länge. Totalt slut va jag när jag kom hem. Å då va det ju ändå inte sådär överdrivet ansträngande.
Så ja... soffan är skön! Helt klart! Å om några dagar är jag nog fit for fight igen =)

måndag 14 september 2009

Oh yeah...


Det bara slog mig sådär apropå ingenting att jag inte har visat upp någon bild här på hur min nya frisyr ser ut! Visst, kanske lite löjligt sådär att hålla på å "visa upp sig", men bara så ni vet, så är det väldigt stort för mig att klippa mig! =)
Å med det sagt så behöver vi inte gå in på det mer...!

torsdag 20 augusti 2009

Stand Up For The Champions !


Snart drar hockeysäsongen 09/10 igång på allvar ! Jag är sjukt laddad inför den kommande säsongen. Såhär laddad som jag är i år har jag nog aldrig någonsin varit innan. Men det är kul! Det är jätteroligt att ha ett stort intresse för då känns det som att man gör något av sitt liv på nåt vis. Låter ju väldigt konstigt för dom som inte tycker om hockey så mycket som jag gör kanske men jag är iallafall glad över mitt intresse som har funnits hos mig i 15 år nu! Å det blir bara roligare å roligare för varje år som går =)
Skickar med en länk som är som gjort för vårat älskade lag HV71 !
http://www.youtube.com/watch?v=fySwgzkiPds

Aidos!

lördag 8 augusti 2009

Sommar i Jönköping


Visst är det vackert i Jönköping. Men det är mycket tack vare vättern. Hade inte vattnet varit här hade det varit något helt annat. Sitter på en klippa uppe på stadsparken och funderar på livet. Fast jag vet inte riktigt vad jag kommer fram till. Allt känns som en enda dimma. Funderar på vad jag ska göra för att få det bättre med saker och ting. Visst har väl jag mycket att vara glad och tacksam över innerst inne men ibland är det lite svårare att få fram det eller hitta det. Men idag kan jag ju iallafall njuta av det vackra vädret och att jag är ledig från jobbet.

måndag 3 augusti 2009

Detta är livet!

Ja, detta är livet för mig. Att få vara på havet och se en helt fantastisk solnedgång. Jag är så glad över att jag fick uppleva det iallafall en gång den här sommaren.
Åkte över till Helsingfors med några goda vänner i helgen som var. Det var mycket trevligt och uppskattat! Jag hoppas att det inte dröjer lika länge igen tills jag får se havet och solen nästa gång...

söndag 28 juni 2009

Systeryster!


Ja såhär kan en syster se ut när man tar kort på henne :) Vi åkte upp till stadsparken idag och åt glass. Eller rättare sagt, jag åt glass medans Tina köpte sig en kaffedrink gjord på kaffe, två kulor glass + mjukglass. Hon va störtnöjd! Sen satte vi oss under en korpek och avnjöt detta. Eftersom jag har bränt mig så mycket så kan jag ej vistas i solen så mycket. Och korkeken va fin! Eller va det så att det va ett vanligt träd? Vet ej sort...Hehe... Varmt va det hursomhelst! Men det är det ju överallt i dessa tider!

fredag 26 juni 2009

Solbränna


Ja, så kom då sommaren. Jag har varit på besök hos min mamma. Solen visar sig från sin bästa sida och jag skulle ju givetvis sola då. Jag som inte är någon vidare expert på att sola brännde mig ganska bra, vilket jag gör varje sommar när solen skiner. Ont gör det! Men det lägger sig väl om ett par dagar å då kan jag sola lite mer i förhoppning att jag blir brun istället för röd!